پیشنهاد بازی دوستانه بین ایران و تیم ملی اروپایی

پیشنهاد بازی دوستانه بین ایران و تیم ملی اروپایی فیفا1: فیفا1: وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد برگزاری دیدار دوستانه فوتبال بین تیم های ملی ایران و بلاروس را بیان نمود.


به گزارش فیفا1 به نقل از خبر آنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در ایران بامداد امروز (سه شنبه) با حضور در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان با احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو کرد.
دنیامالی با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: از روابط بسیار خوبی که میان دو کشو وجود دارد خوشحالیم و علاقه داریم این روابط خصوصاً در عرصه ورزش توسعه پیدا کند.
وزیر ورزش و جوانان با تسلیت درگذشت الکساندر مدوید قهرمان کشتی دنیا و بلاروس، گفت: او را در جامعه ورزش ایران به ویژه جامعه کشتی به نیکی می شناختند و علت آن هم رقابت و دوستی وی با غلامرضا تختی یکی از قهرمانان و پهلوانان ما بود.
دنیامالی با اشاره به اینکه روابط ورزشی بین دو کشور روابط بسیار سازنده ای است، ولی می تواند خیلی بهتر از این باشد، اظهار داشت: بنده ۱5 سال در فدراسیون جهانی قایقرانی سمت داشتم که برای المپیک برزیل موضوع محروم کردن روسیه و بلاروس از این مسابقات مطرح بود و متاسفانه این اتفاق هم افتاد که من گفتم اگر این دو کشور به دادگاه جهانی ورزش شکایت کنند می توانند به مسابقات برگردند که همین اتفاق هم افتاد و برگشتند و حتی دو ورزشکار بلاروس و روسیه در این رشته مدال در آن بازی ها گرفتند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت بزرگ کشور بلاروس در عرصه ورزش، اضافه کرد: به عنوان وزیر ورزش ایران علاقه مندم در این زمینه روابطمان گسترش پیدا کند. بلاروس در بعضی از رشته ها شرایط خوبی در دنیا دارد و خیلی علاقه مندیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم؛ همین طور ایران نیز در برخی از رشته ها شرایط خوبی دارد که می توانیم این ظرفیت ها و تجربیات را در اختیار بلاروس قرار دهیم.
دنیامالی با اشاره به اینکه رشته های کشتی، فوتبال، بوکس و شنا می تواند بستر خوبی برای تعاملات ورزشی دو کشور باشد، گفت: در رشته تیراندازی نیز کشور بلاروس مربیان بسیار خوبی دارد که ما علاقه داریم از مربیان صاحب نام شما استفاده نمائیم.
وزیر ورزش و جوانان با پیشنهاد برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال دو کشور، گفت: برای شروع توسعه این همکاری ها پیشنهاد می کنم در «فیفا دی» تیم ملی فوتبال ایران و بلاروس یک بازی دوستانه با هم داشته باشند.
وی همین طور بر ایجاد ارتباط رسانه های ورزشی دو کشور اصرار کرد و اضافه کرد: این رابطه بین رسانه های ورزشی سبب می شود مردم از ظرفیتهای دو کشور اطلاعات بیشتری داشته باشند و ما آمادگی داریم رابطه بین رسانه های ورزشی را توسعه دهیم و شرایطی ایجاد نماییم که باهم کار کنند.
وزیر ورزش و جوانان همین طور از رفتارهای دوگانه برخی مجامع جهانی ورزشی در مقابل بلاروس و روسیه انتقاد نمود و اضافه کرد: اعتقاد داریم ورزش باید از سیاست جدا باشد و با رفتار دوگانه برخی از مجامع جهانی مخالفیم.
دنیامالی با بیان خاطره ای از مسابقات جهانی روئینگ زیر 23 سال به میزبانی بلاروس، گفت: این خاطره ای بسیار شیرین برای من است که در آن مسابقات در بلاروس حضور داشتم و یکی از ورزشکاران ما به نام محسن شادی در آن مسابقات به قهرمانی رسید.
همین طور دمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در این جلسه با تقدیر و تشکر از دیدگاه های دنیامالی، انتصاب وی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان ایران تبریک گفت و اضافه کرد: من خیلی ایران را از تمامی لحاظ دوست دارم و مروارید ایران مردم خوب و خونگرم آن هستند. برای اینکه مردم دو کشور را به هم نزدیک تر نماییم اساسا ورزش نقش بسیار پررنگی دارد.
وی همین طور با تشکر از تسلیت دنیامالی به خاطر درگذشت الکساندر مدوید، اضافه کرد: مدوید و تختی اسطوره ورزش دو کشور نه فقط رقیب بلکه دوست های بسیار خوبی با هم بودند و متاسفانه انسان ها جوان نمی مانند ولی وقتی می روند در قلب ما باقی می مانند.
سفیر بلاروس با اشاره به اینکه ورزش نقش بسیار بزرگی در روابط دو کشور دارد، اضافه کرد: روابط قدیمی بسیار خوبی دراین زمینه با ایران داریم. بتازگی هم تیم ملی هندبال زنان ما در ایران مسابقاتی برگزار کردند که این بخش کوچکی از روابط ورزشی ما را نشان میدهد.
وی از پیشنهاد برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین ایران و بلاروس استقبال کرد و اظهار داشت: ما واقعا پتانسیل های خوبی برای توسعه روابط در عرصه ورزش داریم و به همین دلیل دعوتنامه وزیر ورزش و گردشگری بلاروس را برای حضور شما در مسابقات کاراته ماه آتی در بلاروس تقدیم می کنم.
دمیتری کالتسوف با ابراز علاقه نسبت به برگزاری مسابقات دوستانه رشته های مختلف ورزشی بین دو کشور، اضافه کرد: همین طور علاقه داریم ورزشکاران ما و ایران به کشورهای هم سفر کنند.
وی به دانشگاه فرهنگ و ورزش در بلاروس اشاره نمود و اضافه کرد: از این دانشگاه ورزشکاران، مربیان و پزشکان بسیار حرفه ای فارق التحصیل می شوند که بصورت علمی و حرفه ای آنها را تربیت می کند که دراین زمینه می توانیم تجاربمان را در اختیار ایران قرار دهیم و حتی می توانیم شرایطی را ایجاد نماییم تا ایرانیها در این دانشگاه تحصیل کنند.
سفیر بلاروس با اشاره به اینکه امروزه توسعه ورزش بدون علم شدنی نیست، اضافه کرد: ما هم با شما هم عقیده هستیم که ورزش جای دخالت سیاست نیست و ممنون از شما و حمایتی که داشتید و خوشحال می شویم هیاتی از وزارت ورزش و جوانان ایران را در بلاروس برای پیگیری و تقویت ارتباطات ورزشی داشته باشیم.
258258



منبع:

1403/07/04
08:58:48
5.0 / 5
180
تگهای خبر: آنلاین , بازی , پزشك , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان