بچه سرراهی به فدراسیون فوتبال واگذار شد

بچه سرراهی به فدراسیون فوتبال واگذار شد به گزارش فیفا1، دبیرکل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: تمام امورات مدیریتی و فنی تیم فوتبال امید در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت.



به گزارش فیفا1 به نقل از خبر آنلاین؛ سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با اصحاب رسانه بعد از چهل امین نشست هیات اجرائی کمیته گفت: چهلمین جلسه هیئت اجرائی امروز انجام شد و موضوعات مختلفی عنوان شد. مجمع کمیته را در پیش داریم و باید تصمیماتی گرفته می شد. بحث های در رابطه با بازی های آسیایی ناگویا، المپیک لس آنجلس و عملکرد المپیک پاریس مطالبی بود که عنوان شد. 4 دستور رسیدگی شد و موضوعات باقیمانده در جلسات بعد خواهد بود. درباب دستورالعمل حمایتی از بازی های آسیایی قرار شد کمیته های مربوطه و فدراسیون ها کار خودرا شروع کنند. بسته حمایتی برای ورزشکاران از 15 تا 200 میلیون تومانی خواهیم داشت البته از زمانی که مصوبه قطعی شود. شناسایی ورزشکار و نهایی شدن رشته در قالب کیفی سازی مطالبی است که در مصوبه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: قرار شد کاروان ایران در بازی های آسیایی ناگویا کیفی باشد ولی این که چگونه حمایت نماییم، چند رشته برویم و پیش بینی چند مدال داریم، هنوز نهایی نشده. هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده و این نخستین جلسه رسمی حمایتی خواهد بود و در این خصوص جلسه فوق العاده خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اشاره کرد: نظام نامه آموزشی و پژوهشی کمیته ملی المپیک از موضوعات دیگری بود که عنوان شد. آکادمی، کمپ ورزشکاران و امکانات خودرا بهبود داده و 40 تا 50 میلیارد تومان از سال قبل هزینه شده. در این خصوص دو دستورالعمل داشتیم که اعضا خواستند قطعی نشود و در جلسه هفته آتی بررسی شود. احتمالاً جلسه بعد در آکادمی خواهد بود تا بازدیدی هم از آکادمی صورت گیرد. امکانات آکادمی باید در اختیار ورزشکاران باشد. برخی در گذشته تفریحی استفاده کردند که این رویه تغییر خواهدنمود.

وی اظهار داشت: دستور سوم بحث در مورد تیم فوتبال امید بود. پس از بازی های آسیایی هانگژو نظر اعضاء هیئت اجرائی و کمیته را اعلام کردیم. باتوجه به اختلاف نظرها بین کمیته و فوتبال، لازم است یکبار تمام شود. فدراسیون مکاتبه کرد و اعلام نمود که چون در امید نیم قرن است کسب سهمیه نکردیم، اگر امکان دارد تصمیم بگیرید اختیار آن در دست کمیته یا وزارت باشد. فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با کشتی، وزنه برداری و تکواندو و... ندارد ما وظیفه داریم فدراسیون ها را حمایت نماییم. امروز تصمیم گرفتیم مسئولیت تیم فوتبال امید با فدراسیون فوتبال باشد و مصوب کردیم. سیاست ما در گذشته هم همین بوده و هیچ وقت دخالت نکردیم و فقط حامی بودیم. به جهت اینکه پرونده بسته شود، آنرا مصوب کردیم تا اگر ناکارآمدی در فدراسیون باشد، مشخص شود. فدراسین فوتبال در نامه رسمی درخواست نمود که خودشان متولی تیم امید باشند و این نامه توسط مهدی تاج بود.

وی اشاره کرد: در قسمتی از نامه تاج به کمیته ملی المپیک آمده است؛ باتوجه به کمبود وقت و لزوم تصمیم گیری بموقع برای کادر فنی تیم امید و جلوگیری از بروز مشکلات و ناکامی های سالهای قبل شایسته است تصمیم گیری درباب تصمیمات اجرائی و مسئولین تیم مذکور بطور کامل به یکی از دو سازمان کمیته ملی المپیک یا فدراسیون فوتبال محول گردد.

هاشمی اضافه کرد: جایگاه فوتبال ما در آسیا خوب است و حق این رشته است که در بازی های آسیایی مدال کسب کند و سهمیه المپیک بگیرد. ما در حد توان برای مدال آوری و رویدادهای بین المللی از تمامی فدراسیون ها حمایت می نماییم. حمایت ما در حد توان کمیته است بطورمثال بودجه 50 میلیاردی ما به کشتی به این معنا نیست که کل بودجه کشتی را می دهیم. بودجه کشتی 300 تا 400 میلیارد است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اشاره کرد: واگذاری مدیریت و بهره برداری دو مکان کمیته نیز بررسی گردید. مدیریت بهره برداری خوابگاه آزادی به پزشکی ورزشی واگذار شد چون این فدراسیون ورزشکار مستقل ندارد و در اختیار همه رشته ها است. قرار شد متناسب با نیاز فدراسیون ها خدمات رسانی کند. خوابگاه نصرت هم به گلف داده شد چون آنها داوطلب بودند ولی سرویس دهی و خدمات برای همه فدراسیون ها خواهد بود.

هاشمی اشاره کرد: درباب المپیاد فدراسیون دانش آموزی و درخواست این فدراسیون صحبت شد و علاوه بر بودجه مصوب قرار شد یک و نیم میلیارد تومان کمک گردد. حدود 60 تا 70 درصد بودجه فدراسیون ها پرداخت شده. 88 میلیارد پاداش ورزشکاران داده شده است.

وی اضافه کرد: ورزشکارانی که به فینال المپیک رفتند همچون علیپور، رستمیان و الفتی و شمشیربازی هم حمایت ویژه و تشویق در نظر گرفته شد. در بحث تجهیزات نیز از این فدراسیون ها حمایت می شود. کسب مدال ما باید بین 8 تا 10 رشته باشد. تیروکمان و تیراندازی می توانند به عنوان رشته های پرمدال، افتخار آفرینی کنند.

هاشمی در مورد کم شدن یک میلیارد به عنوان مالیات از پاداش ورزشکاران اظهار داشت: این میزان 10 درصد بوده و طبق هر پاداش مشمول مالیات می شود و ذی حساب وزارت و کمیته این را اعلام نمودند. ما و وزارت و فدراسیون ها در تلاشیم تا معاف شوند.

253 258



منبع:

1403/07/11
11:19:25
5.0 / 5
125
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , بازی , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان