اختصاصی مهر؛

تغییر رای علیرضا بیرانوند در کمیته استیناف

تغییر رای علیرضا بیرانوند در کمیته استیناف فیفا1: ورود کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به پرونده جنجالی دروازه بان تیم ملی ایران موجب تغییر رای صادره از طرف کمیته تعیین وضعیت خواهد شد تا این گلر پرحاشیه با چالش جدیدی مواجه شود.



به گزارش فیفا1 به نقل از مهر، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال بعد از کش و قوس فراوان در بررسی شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند بابت فسخ غیرموجه و باشگاه تراکتور تبریز بابت اغوای او مبادرت به صدور رأی کرد.
طبق اعلام این کمیته، علیرضا بیرانوند محکوم به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بابت اصل قرارداد و ۷۶۵ میلیون تومان بابت هزینه دادرسی به همراه محرومیت چهار ماهه تعلیقی شد. همین طور باشگاه تراکتور بابت اغوای دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران تبرئه شد اما باتوجه به نحوه قراردادش متضمن پرداخت جریمه بیرانوند گردید.
رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با واکنش منفی و تند باشگاه پرسپولیس روبرو شد تا رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان از این رأی به عنوان لکه ننگ فوتبال کشور یاد کند.
از سوی دیگر علیرضا بیرانوند نه فقط میزان جریمه خودرا قبول نداشت بلکه ادعای جنجالی دیگری بر اساس پرداخت رشوه ۵ میلیارد تومانی کرد که به تنی چند از اعضاء هیأت مدیره وقت این باشگاه پرداخت کرده است.
جنجال بر سر رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان موجب مناظره تلویزیونی وکیل بیرانوند با معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس هم شد تا مشخص شود هر دو طرف به این رأی اعتراض داشته و مقرر است در کمیته استیناف مورد بررسی دوباره قرار دهند.

بیرانوند که بابت جنجال بر سر پرداختی رشوه پنج میلیارد تومانی مقرر است بعد از اردوی تیم ملی ایران به کمیته انضباطی برود باید خودرا برای ارسال لایحه دفاعی به کمیته استیناف هم آماده کند.
حساسیت این پرونده سبب شده تا کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد جلسه رسیدگی به پرونده جنجالی بیرانوند را ظرف ۱۴ روز بعد از وصول شکایت طرفین برگزار کرده و اجازه ندهد این مساله به درازا بکشد.
پیگیری های خبرنگار مهر، نشان میدهد جنجال به وجود آمده در دو بخش مختلف مورد بررسی قرار می گیرد که موضوع در رابطه با فسخ غیرموجه بیرانوند در کمیته استیناف مورد مطالعه قرار خواهد گرفت که تغییر حکم کمیته تدوین باتوجه به نظر اولیه اکثریت اعضا، قطعی شده است و میزان و نحوه محرومیت بیرانوند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
همچنین موضوع در رابطه با ارتشاء مبلغ ۵ میلیارد تومان در متمم قرارداد بیرانوند با پرسپولیس نیز در کمیته انضباطی مورد ارزیابی قرار می گیرد که در صورت احراز موضوع در کمیته اخلاق نیز بطور موازی پیگیری خواهد شد.
باید دید بیرانوند بعد از دو بازی پیش رو در تیم ملی ایران چه دفاعی از خود برای جلوگیری از قطعی شدن محرومیت و همین طور تبرئه در پرونده رشوه دادن به بخش حقوقی و هیأت مدیره پیشین باشگاه پرسپولیس خواهد داشت.

1403/07/18
09:27:19
5.0 / 5
77
تگهای خبر: بازی , بازیكن , باشگاه , پرسپولیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
fifa1.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فیفا1 محفوظ است

فیفا1

فوتبال ایران و جهان